неділя, 28 лютого 2021 р.

 

«Розвиваємо здатність «слухати й чути»:

10 освітніх ситуацій для молодших дошкільників»

 

МУЗИЧНА ГІРКА

Запропонуйте дітям узяти камінці й спустити їх із гірки, потім те саме зробити з паличками, пісочком, шишками. Спонукайте дітей порівнювати ці звуки.

Педагог: Діти, а ви знали, що наша гірка музична? Тільки по­слухайте. Ось я беру один камінець і скочую його гіркою. Який був звук? [Відповіді дітей.) А якщо спробувати скотити кілька камінців одночасно? Пісок? Палички? Шишки? Нумо спробуємо зробити це і порівняти звуки. Які вони — однакові чи різні? Який звук голосні­ший? Який тихший? Який короткий, а який, навпаки, довгий?

ДЗВІНКА ВОДИЧКА

Під час миття рук запропонуйте дітям поекспериментувати з водою.

Педагог: Діти, а як ви думаєте, водичка може видавати різні звуки? Нумо поекспериментуємо. Якщо відкрутити кран трішки, як водичка потече? [Відповіді дітей.) Правильно, краплями. А на що схо­жий цей звук? [Відповіді дітей.) Навесні лід, що розтанув, так скра­пує з даху. А якщо відкрутити кран повністю, на що буде схожий звук води? (Відповіді дітей.) Цей звук схожий на течію річки або водоспад.

НІЖКИ В САНДАЛЯХ І ЧОБІТКАХ

Коли діти одягаються на вулицю, запропонуйте їм потупати в сандалях, а потім в чобітках — і порівняти звуки.

Педагог: Діти, як ви думаєте, якщо ми тупатимемо ніжками в різному взутті, звуки будуть однакові? Нумо порівняємо. Надяг­ніть, будь ласка, на одну ніжку сандалю, на другу — чобіток. Потупо­тіть. Який звук гучніший і дзвінкіший? Який тихший?

Варіанти розвитку ситуації.

1.     Запропонуйте потупати тільки однією ніжкою, потім двома ніжками, на завершення —потупати всім дітям разом.

2. Запропонуйте потупати на кахелі та на килимі, на асфальті й на землі.

 

СОНЯЧНИЙ І ДОЩОВИЙ ДНІ

Попросіть дітей за допомогою музичних інструментів озвучити сонячний і дощовий дні.

Педагог: Діти, скажіть, як можна назвати день, коли постійно світить яскраве сонечко? (Відповіді дітей.) Правильно, сонячний. А як ми назвемо день, коли увесь час іде дощик? (Відповіді дітей.) Правильно, дощовий день. Сьогодні за допомогою музичних інстру­ментів ми з вами будемо озвучувати сонячний і дощовий дні.

Варіант розвитку ситуації. Організуйте міні-оркестр «Такі різні дні».

 

 

НЕЗВИЧАЙНІ ТВАРИНКИ

Запропонуйте дітям прослухати мелодію (пісню, аудіозапис), а після цього зобразити незвичайну тваринку на папері.

Педагог: Діти, сьогодні ми з вами перетворимося на чарівників і малюватимемо чарівні музичні малюнки — незвичайні тваринки. Допоможе нам у цьому мелодія, яку ми спершу прослухаємо, а потім зобразимо образ, який вона навіяла, на папері.

Варіанти розвитку ситуації.

1.    Вибрати до прослуханої мелодії музичний ін­струмент.

2.    Вигадати назву намальованій тваринці та озвучити її.

МЕЛОДІЯ ЖЕСТІВ

Запропонуйте дітям прослухати мелодію (пісню, аудіозапис]. Під час повторного прослуховування ме­лодії — зобразити її за допомогою міміки та жестів. Педагог: Діти, чи знаєте ви, що будь-яку пісню можна не тільки проспівати, а й зобразити своїм тілом? Спробуйте, будь ласка, від­творити за допомогою жестів і міміки мелодію. Яка вона — плавна, гостра, добра, зла, стрімка чи повільна? Втілюйте все, що відчуваєте, рухами й емоціями.

Варіант розвитку ситуації. Організуйте мініатюру «Співаємо пісеньку руками».

КОНЦЕРТ

Пограйте на будь-якому шумовому інструменті, наприклад на бубні, діти при цьому плескають у долоні. Потім запропонуйте дітям продовжити концерт.

Педагог: Сьогодні в нас у групі буде концерт шумових інстру­ментів. Кожен із вас виступить як музикант або танцюрист. Пер­ший концерт гратиму я, а ви танцюватимете під музику. А тепер заграє той, хто хоче. (Дитина виходить на середину зали та грає на інструменті. Другій дитині педагог дає іграшку', пропонує зобрази­ти, як іграшка танцює на столі. Після цього перша пара дітей пе­редає інструмент та іграшку іншим дітям. І так доти, доки не зі­грають усі.)

Варіант розвитку ситуації. Об’єднайте пари в оркестр «Від дуету до квартету».


ГОСТІ

Розкажіть дітям, що сьогодні до них прийдуть гості. Нехай хтось із педагогів-помічників постукає у двері, ви підійдіть до дверей, на­дягніть на руку одну з підготовлених іграшок і привітайтеся від її імені з дітьми. Кожна дитина тримає в руках музичний інструмент. Іграшка «звертається» до конкретної дитини й просить її зіграти на музичному інструменті привітання. Іграшка «танцює» під кожну му­зичну імпровізацію. Використайте кілька іграшок.

Педагог: Діти, сьогодні хтось прийде до нас в гості. (Чути сту­кіт у двері.) До нас в гості прийшли Ведмедик, Зайчик, Лисичка та Собачка. (Ведмедик вітається: «Привіт, малюки! Які у вас гарні ін­струменти!» Відтак звертається до конкретної дитини, просить її зіграти на своєму інструменті й при цьому сам пританцьовує. Так кожна дитина вітається з іграшками за допомогою музичного інструмента.)

ЗВУКИ ТРАНСПОРТУ

Розкладіть на столі ілюстрації з зображенням транспорту. За­пропонуйте звукову ілюстрацію-загадку. Дітям потрібно її відгадати й вибрати відповідну картинку. Після цього розкажіть про особли­вості цього виду транспорту та його відмінності від інших.

Педагог: Діти, розкажіть, а які види транспорту ви знаєте? На якому транспорті їздили? (Відповіді дітей.) Зараз ми з вами пограє­мо. Перед кожним лежать картинки. Назвіть транспорт, який на них зображений. (Діти називають види транспорту, зображені на кар­тинках.) Я зараз увімкну в записі кілька різних звуків — музичних загадок. Коли ви впізнаєте звук якогось транспорту, шукайте його зображення і піднімайте потрібну картинку вгору.

Варіант розвитку ситуації. Запропонуйте дітям вирушити в по­дорож на певному транспорті, озвучивши його.                                     

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Консультація для батьків "Музика важлива для розвитку і взаємовідносин дитини"

  Музика відіграє важливу роль у розвитку та взаємовідносинах дітей, а також вона може бути цінним інструментом для батьків. Відомо, що музи...