четвер, 25 лютого 2021 р.

 

« Ігрові завдання для розвитку пісенної творчості та музично – ритмічних  здібностей дітей дошкільного віку»

 

« Гра з машиною картинки по назвам »

Дорослий пропонує дитині погратися з машиною. Дитина возить її і гуде: «Бі – бі – бі!». Дорослий дає малюку різні за величиною машини, пропонуючи показати як гуде велика і маленька машини, повторює найкращі співвідношення звуків, які відрізняються за висотою.

« Гра з пташкою »

Дитині пропонують іграшкові пташки різні за розмірами. Дорослий просять показати, як співає кожна пташка на склад «ку – ку» (так, щоб звучання змінювалося за висотою, відповідно величині іграшки).

 

« Гра з коником »

Дорослий просить дитину показати, як скаче маленька конячка,промовляючи «цок – цок» в різному темпі і ритмі. Дати пояснення: конячка спочатку скаче швидко (поспішає), а потім повільно (втомилася).

 

« Колискова ляльці »

Дорослий пропонує дитині поколихати ляльку, наспівуючи їй колискову на склад «баю». Сам слухає і підспівує, закріплюючи створену дитиною інтонацію. Бажано включити або заспівати ніжну колискову. Зверніть увагу дитини на те, які ніжна та спокійна мелодія у колискової. Під цю мелодію засинають не тільки дітки, а і ляльки, пташки, тваринки. Колискова – це мамина пісенька перед сном.

 

« Лялька танцює »

Дорослий пропонує дитині показати, як лялька танцює або крокує, наспівуючи свою інтонацію на склад «ля».

 

Побажання. Запропоновані ігри є попередньо першочерговим кроком формування музично – творчих проявів у дітей. На цьому етапі ставиться мета: розвивати у дітей орієнтацію в різних якостях музичного звуку через гру в якої дитина комбінує музикальні звуки, які відрізняються за висотою, тривалістю, динамікою.

 

Форми роботи батьків з дітьми для активізації музичних здібностей.

1. Попроси дитину заспівати самостійно, знаходячи то високі інтонації (співає маленька зозуля, нявкає кошенятко), то більш низькі (співає велика зозуля, киця ).

2. Співати своє ім'я (та другі імена) на двох звуках, передаючи різні інтонації.

3. Вести співочу перекличку. Дорослий співає: «Ай, де ти?». Дитина відповідає: «Я тут». Потім почергово змінюються, придумуються нові інтонації.

4. Імпровізувати мотив з двох – трьох звуків на склади «ля – ля», дорослий або друга дитина придумують свій мотив. Йде змагання: хто більше придумує поспівок.

5. Закінчи мелодію.

6. Придумай свою пісеньку на вірш який подобається.

 

Танець троянди

Запропонуйте дитині гру. Під красиву мелодію (грамзапису чи власний спів) виконати танець тендітної квітки – троянди. Дитина сама придумує до нього рухи. Раптово музика зникає. Це порив північного вітру (заморозив прекрасну троянду). Дитина завмирає у любій, придуманій нею позі. Чим краще уява, тим цікавіші рухи танцю і поза замерзлої троянди.

Хто краще?

Гра розвиває уяву і творчість у рухах.Запропонуйте дитині придумати танець під знайому музику. Це може бути сучасний шлягер або щось мелодійне і спокійне. Характер рухів повинен відповідати музиці, що звучить.

Позмагайтеся з дитиною: чий танок буде досконалішим, краще, чиї рухи будуть цікавіші і виразніші.

 

 

Музично-ігрова діяльність доступна всім дітям. Залучення дітей до музично-ігрової діяльності, а не лише до сприймання музики, дуже корисне для їх загального художнього розвитку, відповідає природним потребам і можливостям дітей.

        Під час музичної гри формується художня культура дітей, їхня здатність оцінювати явища навколишнього середовища, виховується естетичний смак, збагачується світовідчуття – розвиваються асоціативна уява, сенсорна, емоційна, інтелектуальна сфера дитини, творчі здібності, які дають можливість створювати красу самостійно.

       Музична гра є формою творчості. Це невичерпне джерело вражень, думок, емоцій, дій, запитань, пошуків способів розв’язання різних проблем. Завдяки музичній грі у батьків та вихователів виникають необмежені можливості у створені умов для прояву та розвитку творчих навиків дитини, і тому така гра ніколи не перетвориться на іграшку з вичерпаним потенціалом. Навіть при наявності встановлених правил, норм, певній регламентованості ігрових дій кожна музична гра надає дітям змогу бути творцями, зокрема естетичних цінностей, отримувати задоволення від власних духовних сил, створювати нову естетичну реальність, частиною якої є вони самі. Таким чином забезпечується єдність самопізнання (дослідження власного духовного світу через музику), самовираження (реалізація етико-естетичних ідеалів) і самоствердження (заява через мистецтво про себе як про особистість, про багатство своїх почуттів та силу творчої енергії) дітей.

        Музична гра дає можливість дитині відчувати світ серцем, пізнавати його розумом.

        Музична гра може бути однією з форм організації навчання, методом набування та закріплення знань, засобом виховання морально-вольових якостей дитини.

        Рекомендую батькам пригадати, або вивчити та грати з дітьми в такі музичні ігри, як «Подоляночка», «Диби, диби, ди!», «Ой, Василю, товаришу!», «Садівник і козенята», «Впізнай за голосом», «Гуси-лебеді» тощо.

Приємного проводження часу з вашими дітьми!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Консультація для батьків "Музика важлива для розвитку і взаємовідносин дитини"

  Музика відіграє важливу роль у розвитку та взаємовідносинах дітей, а також вона може бути цінним інструментом для батьків. Відомо, що музи...